nuffnang ads

10 April 2011

begedil versi cik lolipop...

assalamualaikum....
salam sejahtera wat semua...
hari nie aku de terbaca dlm blog cik epal yg dy ada wat begedil...
huhu...


aku pown usha la blog cik epal tuk dptkan resepi begedil tu....
dengan susah payah nyer aku kuor g beli kentang 1 kg, beli daging burger dan telur....

cepat2 aku start skuter aku g beli bahan2 kat kedai runcit...
semangat ngah berkobar2 nk wat begedil....


hehe, rupe2 nyer x susah pown wat begedil nie....
yang anda perlukan adalah: 

*kentang
*gula
*garam
*telur
*bawang
*daging burger
*lada (ku nk rasa pedas2 ckit)

aku ubah ckit resepi cik epal tu, dy letak ikan bilis, aku letak daging burger...
pas2 mase salut ngen telur, aku pecahkan sebiji, cik epal guna telur putih je...
yg best, aku wat pedas sikit, tambah lada thai....hehehe....
berasap gak la telinga aku mase mkn tu...

aku wat begedil nie dlm kuantiti yg agak bnyk yer....
klu sedap leh bagi jiran2 rasa....hehehe...

aku wat ngen dua orang dak umah aku yg sangat sopan, iaitu ain dan ame...
ini lah hasil tangan aku, ame dan ain....=)


 yang bentuk love tu aku yg wat ok...!!


 mase ngah menggoreng....
nmpk sedap kn....hehehe


 tarra....da siap....
begedil versi cik lolipop.....


begedil nie berbentuk hati (baca: love)
semua aku yg bentukkan...=)

banyak sangat begedil yg terhasil dari sekilo kentang yg aku beli tu...
ape lagi, aku terus sedekah kan pada jiran2 sebelah umah....
dan respon dyorang amat membanggakan aku...
wah3 (bangga skejap)....=P

adios....

2 comments: