nuffnang ads

19 January 2011

pilihan sendiri or pilihan keluarga...??

assalamualaikum....

pe khabar wahai pembaca yg budiman sekalian...
arap2 korang sihat sejahtera hendak-NYA...

ape yg pilihan sendiri or pilihan keluarga nie ek....


sebenarnya entry kali nie aku nk membebel tentang PERKAHWINAN....

klu ada yg menyampah aku utarakan bab nie, sila jgn scroll ke bawah kerana ia akan membuatkan anda termuntah setelah membacanyer...jadi aku x nk ambik rsiko 2 eh...hahaha..SILA pergi main jauh2...=p


aku dapat idea nk wat entry kli nie dibantu oleh teman2 baik ku....
iaitu ain, huda, along, ana, nedy, dan nad....
tajuk paling hot tuk kami bertujuh pada pagi tadi dan terbitlah...." KEBAIKAN PILIHAN KELUARGA TUK DIJADIKAN TEMAN HIDUP..."

 
dari perbincangan ahli2 pasukan aku, maka inilah jwpan nyer :
  1. mak ayah & family korang mesti lah akan pilih calon menantu yang TERBAIK wat anak kesayangan mereka nie...
  2. pendapat dari org yg dah berpengalaman kata kat aku yg bercinta selepas kawin adalah lebih indah, bahagia, sempurna dan seangkatan dengan nyer...nk tau sbb ape, sbb lps kawin ko nk wat pape ngen bini ko x de org nk marah dah sbb dah halal disisi AGAMA (siap ada cop sirim lgi tau) & ada ikatan yg dah sah...
  3. restu keluarga kan penting, dan akan membawa keberkatan dalam sebuah perkahwinan yang dibina...jadi dah sah2 keluarga korang akan beri restu pada korang kn...
  4. yang paling bertuah bila pilihan keluarga nie, korang akan dapat tunjuk ajar & bimbingan (free tau) yg korang  x akan dapat beli kat mana2 untuk membina kebahagiaan dalam sebuah perkahwinan yang didirikan...
  5. seterusnya, dah keluarga korang yg pilihkan, mesti keluarga korang tahu kelebihan calon MENANTU yang diaorang pilih lepas dah selidik latar belakang family si calon kn...
  6. lebih mudah 'si dia' bergaul dengan keluarga korang dan akan menjadikan ikatan kekeluargaan lebih erat dan akrab..
  7. dan yg paling last sekali...TAKE ATTENTION...dah mmg x leh nk terima alasan2 kat atas tu yer,korang wat la solat istikharah tuk memohon petunjuk dari ALLAH S.W.T....
 
 entry kali nie just tuk kongsi pedapat ngen org yg baca blog aku nie...
klu ada yg x setuju, sila komen...=)


No comments:

Post a Comment