nuffnang ads

04 January 2011

kisah pada tahun baru yg lalu....


Salam…Hai pembaca yang budiman sekalian. Hehe. Ter’alim’ pulak aku ari nie. ini bukan pujian tuk sesiape yg membaca blog aku tau, tp sebagai tanda aku berterima kasih pada yg duk baca blog yg x berape comel nie. Huhu.
laa...pe yg korang nk heran kan sangat dgn tajuk post aku nie..?? hehe. dah mmg aku tulis post nie lambat...korg angap je la ari nie bru masuk tahun bru 2011..=P


Pada hari tu,1/1/2010 aku telah di malukan puji oleh seorang jiran sebelum aku bertolak pulang ke hostel (kat Kelantan).


Semasa aku duk syok melemparkan mengemas baju sebagai tanda aku sudah bersedia nak blik ke kolej, makcik siah (nama samara je nie) datang ke umah aku, dy nie seorang yg mesra rakyat. mak cik siah suka berjalan ke umah jiran2 sbg tnda perihatin (ye ker?). makcik siah duk dkt je ngen umah aku, selang 2,3 buah umah. Mula2 makcik siah msuk tnye mak aku de x, pas2 dy pandang aku atas bawah, atas bawah sampai penat aku tgk. Hehe. Dah 2 makcik siah Tanya aku, nie ke ekin yg dulu gemuk2 tu.?


aduhai, pertanyaan makcik menusuk ke jantung aku sei. Aku pown dgn rasa nk marah, segan, malu jawab la pertanyaan makcik yg sangat baik hati 2. Hehe. Kukatakan padanya aku lah budak montel yg suka sgt pakai tudung pink dulu (jgn x tau,dulu2 obsess sgt dgn wrna pink. Skung x lagi. =P)


owh nie la ekin, skung da cantik yer. Tak la gemuk cam dulu lagi. (sambil tersenyum manis ke arahku) ekin ni da kawin ke belom, dah ada pakwe.?


Aduyai, soalan makcik siah betul2 mencabar minda aku, kalah soalan SPM dulu. =') Hehe. Aku nk x nk terpaksa menjawab..dah mmg betul aku x de pakwe lagi, wat pe nk tipu org2 tua cam makcik siah nie..lgi satu, aku dah sah2 belom kawin lagi, xkn nk tipu gak..


Tetiba dengan penuh rasa bangga, makcik siah cite pasal ank sedara dy yg duk kat plantar minyak kat brunei nun. Dalam pale otak aku yg bersih nie, ’dah knp ngen makcik nie, tetiba cte pasal ank sdara dy lak nie’ a.k.a wat2 mcm x paham la. 

Upenye dy nk aku berkenalan ngen ank sdara dy yg dibangga-bangga itu. Nak x nk dy bagi no phone ank sdara dy 2 (berat at ink ambik sbnrnya sbb pe lak yg si pemuda 2 kata nnty). Tapi tuk jaga hati makcik siah, aku ambik la no phone si pemuda tu. tp sampai ari nie la kn, aku x prnh contact si pemuda 2 pown, malu ah… kang dicop sbg p'puan gedik susah lak idup aku..hehe.


2 la cte yg aku mmg nk sgt2 update…ahakz,msti korang rasa nk lempang aku kn…


jgn lagi…rilex la, aku bkn nk bangga ke ape ke yg aku da sedikit kecil dari tubuh asal ku dulu tapi aku nk bgitau korang…


Moral of the story is: jadi org yg tembam @ gemuk @ chubby x semestinya kita perlu duk dalam umah je, x keluar2 sebab saiz badan kita yg sebegitu. Jadi tembam nie best tau, sbb orang pasti ingat wajah dan bentuk badan kita dari kecik smpai skung. Mcm kisah aku tadi 2 la…=)

k la kekawan...
sok keje pagi kat wad puteri, mau tdo awal2...=)

p/s: pic x dpt nk upload...jahat la line intenet kat cni...neway syukur sbb dapat update walaupown mngmbil masa yg mmg lama tuk update post nie...waaa..='(

No comments:

Post a Comment