nuffnang ads

19 July 2010

rahsia hati



salam....

hujan yg turun ku sangka hingga ke malam agar dapat menidurkan aku yg dalam keresahan terhenti saat petang memunculkan diri... petang yg membawa cahaya matahari telah melahirkan pelangi yg indah, keluarnya cahaya matahari membuatkan hati yg resah menjadi ceria... mengapa hati ini tidak seperti mereka yg gembira melihat hadirnya matahari dan terbitnya sang pelangi..?

perlukah aku menyesal dan menangisi semua ini,sedangkan semua insan sedang gembira menikmati kehangatan cahaya matahari setelah sekian lama menanti...

hujan yg ku harap menyamankan hatiku dan membasahi seluruh tubuhku berhenti kala aku menikmati indahnya hidup ini... tertanya-tanya aku, apakah dosaku bila hujan dihentikan dari membasahi tubuhku yg lemah ini, apakah matahari cemburu apabila hanya hujan yg ingin menemaniku, disaat aku keresahan dan rasa kehilangan..?

No comments:

Post a Comment