nuffnang ads

09 July 2010

on call yg memenatkan...




salam...

ari nie hari yg sgt memenatkan seluruh anggota badan aku...
kerana ari nie aku telah mengikuti sorang JM(jururawat masyarakat) yg 'on call' tuk pegi lawatan ke rumah...
lawatan ke rumah nie adalah untuk mengetahui tahap kesihatan ibu dan anak, samada yg belum bersalin mahupown yg telah bersalin...
klu yg lom bersalin akan dipanggil sbg antenatal, manakala yg telah bersalin pula dikenali sbgai postnatal...
antenatal dan postnatal 2 adalah medical term....

sepatutnya semalam ada lawatan ke rumah, tp x jadi atas sebab2 tertentu...
jadi lawatan kerumah ditunda ke ari nie...
kebiasaan setiap ari hanya 3 atau 4 buah rumah saja yg kami lawati,tapi pada ari nie kami lawati 10 buah rumah...!!!

kami(aku n kak ayu) bertolak dari klinik kul 9.30 pagi menaiki kete kak JM...
kami lalu dan pergi dari rumah yg mcm bukan umah, umah kayu, umah batu,umah dlm semak, umah tepi jalan besar...
semua kami redah sbb mmg da tugas kami sbgai jururawat...
merawat tanpa mengira warna kulit, status dan agama...

lebih kurang kul 11 pagi abg aku call suh blik jap...
katanye ada benda nk bg...
aku ingat dy just main2, dgn jasa baik kak JM aku blik ke kuaters jap...
mau nyer nk pensan aku sbb ayah send moto ke aku melalui abg...
hahaha...best nyer...
anak sedara kesayangan aku pown ada sama waktu 2...
ape lagi, aku cubit2 pipi si tembam...
rndu aku pada si gemok(gelaran khas yg ku beri pada ank sedara aku yg sorang nie) terlerai saat aku memelok erat bada nyer yg tembam itu...

kejap je jmpe dyorg...
pas2 aku smbung blik sesi lawatan ke rumah 2 blik...
huhu...mmg kelakar tul,tp tugas kena disiapkan...

kami selesai melawat semua rumah pd pukul 2 petang...
naik lebam2 bdn aku sbb kak JM 2 bwk kete cam kuda...
jln yg kami lalui 2 mcm nk pecah...
pale kami terhantuk beberapa kali kat cermin kete...
hahaha...pengalaman yg x kan ku lupakan sepanjang menjadi jururawat masyarakat pelatih nie...

jadi untuk merehatkan badan dan kepala yg da mmg serabut nie...
aku pown baring la sambil dgr lagu...
tup2 sedar2 da kul 4 ptg...
sakitnyer la ati aku sbb rse bru je baring tadi...
pe mau buat...
mase berlalu begitu pantas...

p/s: mase ngah update blog nie pown aku da pening sbb x rehat sejak ptg...
huhu.com.my...

k la semua..
sudah lewat beno nie...
mau tdo dulu...

salam keindahan...

No comments:

Post a Comment