nuffnang ads

12 June 2010

sedih..



salam...

ari nie aku telah bertukar ke wad lain....
iaitu wad dahlia (orto)...
sebelum nie kat wad 30 (pembedahan)...
amat menakutkan sebab kat c2 ada bnyk pesakit yg mengalami DM (diabetik melitis) yg teruk...
first time tgk kaki yg agak teruk smpai mnpk tulang...
aku rase cam nk ngis...
sbb nie la pengalaman pertama aku dalam melihat perkara2 demikian...
nk dijadikan cerita...

mase kul 11 pg td,ada msuk 1 kes bru...
dari ICU (INTENSIVE CARE UNIT)...
mse pt (pesakit) msuk ke wad...
x perasan yg kaki nyer terpasang besi...
pas2 bila staf nurse kat c2 ckap ari nie kena tukar balutan,agak terkejut juga la...
pas2 ikut staf nurse g buka balutan...
bapak terkejut aku tgk kaki pt 2...
dy punyer luka dari hujung jari kaki smpai la kat peha...
kesian sangat bile nk tukar lapik kat bwh paha pt 2...
dy merintih kesakitan smbil mulut nyer x henti2 menyebut 'sakit...sakit'...
bayangkan pesakit yg bru berumur 15 thn menahan kesakitan...
rasa sangat sedih melihat kesakitan yg dialami adik 2...
mase cucian luka dilakukan,aku x dapat menahan air mata kerana adik 2 x henti2 merintih...
hati mana x luluh bila adik yg sekecil itu merinth kesakitan...
x tertanggung rasa nyer aku melihat kesakitan nyer...

aku bertnyakan pada keluarga nyer sjarah kemalangan...
keluarganya menyatakan bahawa adik 2 kena langgar lari...
kejadian 2 berlaku mase adik tu bersama rakanya pergi membeli sarapan...
adik 2 naik moto,semasa adik tu mau menongkat moto,sebuah kereta terbabas lalu melanggar moto...
moto 2 menghempap adik 2...
begitulah cerita yg diceritakn kepadaku oleh keluarga mangsa...

aku harap kejadian itu menjadi peringatan buat semua insan diluar sana agar sentiasa berhati-hati semasa menunggang moto dan memandu kereta...
ku harap semua dapat mengambil iktibar atas cerita yg aku smpai kan ini...
pandulah berhati2...
ingatlah orang yg tersayang...

salam sejahtera buat semua insan..

No comments:

Post a Comment